image
Kancelaria środowiskowa

BDO w stolarni

Czy wiesz, że jako właściciel stolarni masz obowiązek:

  • Zarejestrować się w BDO, jeśli wytwarzasz odpady powyżej ustawowych limitów, pakujesz wyroby w opakowania lub wytwarzasz odpady niebezpieczne (np. opakowania po lakierach)?
  • Prowadzić ewidencję odpadów i opakowań na wypadek kontroli?
  • Składać roczne sprawozdania pod groźbą wysokich kar?

Większość stolarni w Polsce musi być zarejestrowana w BDO – dotyczy to firm, które wytwarzają odpady ponad dopuszczalne limity, produkują odpady niebezpieczne (np. opakowania po lakierach, rozpuszczalnikach, olejach) lub pakują swoje wyroby w opakowania przekraczające ustawowe progi. Nawet jeśli nie masz pewności, czy podlegasz obowiązkowi, warto się zarejestrować i prowadzić uproszczoną ewidencję – unikniesz problemów przy odbiorze odpadów i ewentualnej kontroli. W naszej kancelarii zajmiemy się wszystkim: rejestracją, ewidencją, sprawozdaniami, a także zaległościami z poprzednich lat. Działamy kompleksowo i skutecznie – zadzwoń i zadbaj o spokój i porządek w dokumentach!

shape

Rejstracja w BDO

Pomożemy w rejestracji Twojej firmy w Bazie Danych Odpadowych

Czytaj więcej
shape

Obsługa BDO

Wspieramy firmy w sprawnej i zgodnej z prawem realizacji obowiązków w systemie BDO

Czytaj więcej
shape

Sprawozdania BDO

Dopilnujemy terminów, zajmiemy się przygotowaniem i złożeniem sprawozdań w BDO

Czytaj więcej
Pomoc w BDO

Współpracjąc z nami możesz liczyć na:

  • profesjonalną opiekę,
  • wsparcie prawne,
  • prowadzenie ewidencji,
  • pomoc podczas kontroli środowiskowych,
  • sprawozdania na czas,
  • więcej czasu na prowadzenie firmy
CENNIK

Wybierz odpowiednią usługę

Rejestracja w BDO

350 zł

jednorazowo

Rejestracja w systemie BDO dla stolarni

Zamawiam Kontakt
  • rejestracja w BDO
SPRAWOZDANIE

350 zł

jednorazowo

Sprawozdanie roczne na podstawie ewidencji dostarczonej przez klienta

Zamawiam Kontakt
  • sprawozdania roczne do BDO

* - gratis przy opłacie wstępnej za 3 miesiące

** - gratis po min pół roku współpracy

Dobrze wiedzieć

Pytania o BDO

NIE, jeśli wytwarzasz wyłącznie odpady o charakterze komunalnym, mieścisz się w limitach określonych w rozporządzeniu i nie transportujesz ich samodzielnie. TAK, jeśli produkujesz odpady inne niż komunalne (np. ścinki, resztki płyt laminowanych, opakowania po farbach, lakierach), przekraczasz limity lub samodzielnie transportujesz odpady – wtedy obowiązuje Cię wpis do BDO. W praktyce wiele firm rejestruje się mimo braku obowiązku, by uniknąć problemów z odbiorem odpadów przez firmy zewnętrzne.

Brak wpisu do rejestru BDO w przypadku podmiotu objętego obowiązkiem może skutkować karą administracyjną, grzywną w postępowaniu wykroczeniowym lub decyzją wstrzymującą działalność do czasu uzyskania wpisu. Wysokość grzywny może sięgać od kilku tysięcy do kilkudziesięciu tysięcy złotych, a w skrajnych przypadkach (np. przy dużej skali działalności lub powtarzalnych naruszeniach) nawet do 1 miliona złotych. Niewłaściwe prowadzenie ewidencji, np. brak kart przekazania odpadów, błędne dane w systemie lub brak sprawozdań rocznych, również może skutkować sankcjami finansowymi oraz kontrolami ze strony inspekcji ochrony środowiska.

Sprawozdanie odpadowe w BDO należy składać raz w roku — do 15 marca za rok poprzedni. Dotyczy to m.in. wytwórców odpadów zobowiązanych do prowadzenia ewidencji, a także podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniach na rynek. Niewywiązanie się z tego obowiązku może skutkować sankcjami administracyjnymi.

Tak, możliwe jest powierzenie obowiązków związanych z prowadzeniem ewidencji odpadów firmie zewnętrznej. W takim przypadku podpisywana jest stosowna umowa o świadczenie usług. Nasza firma oferuje taką usługę, zapewniając profesjonalne prowadzenie ewidencji oraz sporządzanie sprawozdań rocznych w systemie BDO. W przypadku stolarni może wchodzić w grę prowadzenie uproszczonej ewidencji, tak by w razie kontroli móc przedstawić odpowiednie dokumenty.

Nawet jeśli stolarnia jest uznawana za wytwórcę odpadów, może uniknąć obowiązku rejestracji w BDO, jeśli nie przekracza limitów określonych w rozporządzeniu Ministra Klimatu (Limity odpadów) – resztki płyt wiórowych (kod 03 01 05) lub do 5 ton szkła (kod 17 02 02) rocznie. Warunkiem jest, że wytwarzane odpady mają charakter niekomunalny, mieszczą się w limitach i firma nie transportuje ich samodzielnie. W przeciwnym razie rejestracja w BDO staje się obowiązkowa. W naszej kancelarii specjalizujemy się w obsłudze stolarni.

image
image
Nasza misja

Zaufanie budujemy każdego dnia

Artur Zarembski/ Prezes Kancelarii

Od początku naszej działalności stawiamy na rzetelność, transparentność i realne wsparcie w obowiązkach wynikających z systemu BDO. Nasz zespół to doświadczeni specjaliści, którzy każdego dnia dbają o to, by nasi klienci czuli się bezpiecznie i pewnie wobec przepisów środowiskowych

CENNIK

Wybierz odpowiednią usługę

Rejestracja w BDO

350 zł

jednorazowo

Rejestracja w systemie BDO dla stolarni

Zamawiam Kontakt
  • rejestracja w BDO
SPRAWOZDANIE

350 zł

jednorazowo

Sprawozdanie roczne na podstawie ewidencji dostarczonej przez klienta

Zamawiam Kontakt
  • sprawozdania roczne do BDO

* - gratis przy opłacie wstępnej za 3 miesiące

** - gratis po min pół roku współpracy

Kancelaria BDO - kontakt

  • 728 022 055
  • kontakt@prowadzeniebdo.pl

  • Modrzewiowa 7
    11-041 Gutkowo, Olsztyn
  • NIP: 7393258301
* wyrażam zgodę na jednorazową wiadomość z ofertą. Twoje dane nie będą udostęnione innej firmie
image
image